Search results
Title Češi a demokracie v digitální době / Pavel Šaradín, Tomáš Lebeda, Eva Lebedová, Jakub Lysek, Kateřina Merklová, Daniela Ostrá, Michal Soukop, Markéta Zapletalová, Kateřina Zymová Author Šaradín, Pavel, 1969- (Author) Another authors Lebeda, Tomáš, 1976- (Author) Lebedová , Eva, 1981- (Author) Lysek, Jakub, 1989- (Author) Merklová, Kateřina (Author) Ostrá, Daniela (Author) Soukup, Michal (Author) Zapletelová, Markéta (Author) Zymová, Kateřina (Author) Issue 1.vydání Publication Brno : Centrum pro studium demokracie a kultury (CDK), 2021 Scope 143 stran : barevné ilustrace, mapy ; 21 cm Country Czech Republic Language Czech Jazyk resumé English Edition Politologická řada ; svazek č. 82 Note Obsahuje bibliografii Anglické resumé Annotation Práce mapuje postoj české populace k demokratické formě vlády. Pozornost je rovněž věnována demokratickým inovacím, různým podobám politické participace nebo úrovni internetové gramotnosti v České republice. Výrazy tezauru demokracie * politická účast * občanská výchova * Internet * sociální síť * Česká republika * 1. desetiletí 21. století * 2. desetiletí 21. století * 3. desetiletí 21. století Klasifikační znaky 0406 - Politický rámec 0431 - Politický život a bezpečnost veřejnosti 3211 - Školství 3226 - Komunikace ISBN 978-80-7325-523-7 Copy count 1, currently available 1 Document kind Kolektivní monografie Call number Location Info F 89856 EXH - externí sklad Holešovice Title Polarizovaná politika? : vliv volebních kampaní na stranickou polarizaci v České republice / Eva Lebedová Author Lebedová , Eva, 1981- (Author) Issue 1. vydání Publication Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2017 Scope 125 stran : ilustrace (převážně barevné) ; 22 cm Country Czech Republic Language Czech Jazyk resumé English Edition Monografie Note Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy Anglické resumé Annotation Co o polarizaci jako o politickém fenoménu víme? Jsme skutečně svědky obecného trendu rostoucí (ideologické) polarizace, nebo jsme spíše v zajetí dramatické agendy médií v době předvolebních kampaní? Dokáže polarizace pomocí kategorií blízkosti a vzdálenosti zjednodušovat složitou politickou realitu? Z jakých úhlů pohledu se můžeme na politickou polarizaci dívat? Existuje vztah mezi rostoucí ideologickou polarizací a rizikem vzniku politických konfliktů ve společnosti? Je vzrůstající polarizace v americkém stranickém systému spíše výjimkou, nebo lze tento jev pozorovat i v jiných zemích? Co je to stranická polarizace a jak ji můžeme analyzovat a měřit? Výrazy tezauru politická strana * volební kampaň * politologie * organizace strany * politická příslušnost * Česká republika Klasifikační znaky 0411 - Politická strana 3611.3 - Politologie a sociologie ISBN 978-80-244-5209-8 Copy count 1, currently available 1 Document kind Monografie Call number Location Info F 88306 EXH - externí sklad Holešovice Title Voliči, strany a negativní kampaň : politická komunikace v České republice / Eva Lebedová Author Lebedová , Eva, 1981- (Author) Issue Vyd. 1. Publication Praha : Sociologické nakladatelství (SLON), 2014 Scope 264 s. : il., portréty ; 24 cm Country Czech Republic Language Czech Edition Studie sv. 102 Note Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstřík Annotation Publikace se zabývá mj. vlivem politické komunikace na volební chování, popřípadě voličské preference. Přináší více porozumění pro fungování politické komunikace v českých volbách. Kniha se soustředí zejména na působení negativní reklamy, jež byla jedním z komunikačních formátů, který k nám byl importován z amerického prostředí a znamenal počátek procesu amerikanizace volebních kampaní, tzn. jejich modernizace a profesionalizace. Zmiňuje např. způsoby jak funguje politická komunikace v České republice a čím se odlišuje od komunikačních systémů tradičních západních demokracií, jak zákonnou regulací usměrňovat podobu volebních kampaní či jakým způsobem politické strany využívají negativní reklamu a jiné v širším systémovém a politicko-společenském kontextu. Výrazy tezauru volby * volební kampaň * politická motivace * komunikační politika * masová komunikace * marketingová koncepce * Česká republika * monografie Klasifikační znaky 3226 - Komunikace 0416 - Volební proces a hlasování 2031 - Uvádění na trh ISBN 978-80-7419-158-9 Copy count 1, currently available 1 URL Voliči, strany a negativní kampaň (obsah) Document kind Studie Call number Location Info F 84649 EXH - externí sklad Holešovice