Number of the records: 1  

Prodej potravin ze dvora v evropském srovnání

  1. SYS0180821
    LBL
      
    01790nam--2200433-i-4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20200828132704.4
    007
      
    tu
    008
      
    980708s2020----xr-----f------000-0-cze--
    040
      
    $a ABA011 $b cze $e rda
    084
      
    $a 2031
    084
      
    $a 6026
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0068991 $a Jakab, Miroslav $4 aut
    245
    10
    $a Prodej potravin ze dvora v evropském srovnání / $c autor: Miroslav Jakab
    264
    -1
    $a Praha : $b Kancelář Poslanecké sněmovny, $c 2020
    300
      
    $a 18 stran ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    490
    1-
    $a Srovnávací studie ; $v č. 5.395
    500
      
    $a Název z obálky
    500
      
    $a Na obálce: červen 2020
    500
      
    $a Na obálce nad názvem: Parlament České republiky, Poslanecká sněmovna, Parlamentní institut
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    2-
    $a Práce se zabývá regulací tzv. prodeje ze dvora, tedy prodeje malého množství produktů zemědělské prvovýroby přímo spotřebiteli, na tržišti, v tržnici nebo do místního maloobchodu. Prodej potravin je silně regulován na unijní úrovni, prodej ze dvora je však z působnosti některých unijních přímo použitelných předpisů vyňat. Práce tak začíná stručným shrnutím relevantní unijní úpravy a pokračuje srovnáním vnitrostátních regulací České republiky, Slovenska, Německa, Rakouska, Polska, Francie, Maďarska a Itálie (zejména regionu Friuli-Venezia Giulia). Všechny zkoumané země upravují relativně podrobně technické aspekty potravinové hygieny prodeje ze dvora, některé pak tuto činnost zohledňují v jiných oblastech práva například výjimkami ze zákazu otevírat obchody v určenou dobu (Německo), zvláštním zohledněním v daňových předpisech (Polsko) nebo omezením možnosti podomního prodeje pouze na vyjmenované komodity (Rakousko). Ukázkou relativně přísné regulace jsou pravidla italského regionu Friuli-Venezia Giulia, která podmiňují zahájení činnosti úspěšně absolvovanou kontrolou provozovny z hlediska dodržení hygienických pravidel. Česká úprava ze srovnání vychází jako stručná, ve svém důsledku ale i relativně liberální.
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008123 $a potraviny
    650
    07
    $7 par_us_entry*0005196 $a maloobchodní prodej
    650
    07
    $7 par_us_entry*0003146 $a hygiena výživy
    650
    07
    $7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010462 $a Slovensko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006324 $a Německo
    650
    07
    $7 par_us_entry*0009144 $a Rakousko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0008006 $a Polsko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0002132 $a Francie
    650
    07
    $7 par_us_entry*0005121 $a Maďarsko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0003744 $a Itálie
    710
    2-
    $7 par_us_auth*0048307 $a Parlamentní institut $4 oth
    710
    1-
    $7 par_us_auth*0045414 $a Česko. $b Parlament. $b Poslanecká sněmovna $4 oth
    830
    -0
    $7 par_us_auth*0066714 $a Srovnávací studie (Parlamentní institut) ; $v č. 5.395
    856
    40
    $a Parlamentní institut - studie (plný text) $u http://www.psp.cz/sqw/ppi.sqw?lp=1

Number of the records: 1