Number of the records: 1
Office for oversight of funding of parties in Republic of Kosovo and Czech Republic
SYS 0183112 LBL -----nam--2200000-i-450- 003 CZ-PrPKS 005 20241217101653.2 007 tu 008 130701s2020----kv-ab--f------000-0-eng-- 040 $a ABA011 $b cze $9 2 $e rda 084 $a 0411 084 $a 2441 100 1-
$7 par_us_auth*0071725 $a Spahija, Florent $4 aut 245 14
$a Office for oversight of funding of parties in Republic of Kosovo and Czech Republic / $c author: Florent Spahija and Jan Dupák 264 -1
$a Prishtina : $b Kosova Democratic Institute (KDI), $c [2020] 264 -4
$c ©2020 300 $a 30 stran : $b ilustrace, mapy ; $c 30 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 500 $a Staženo z internetu 500 $a Na obálce nad názvem: Instituti demokratik i Kosovés, Transparency International Kosova, Transparency International Česká republika 500 $a Na obálce: May 2020, Prishtina/Prague 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy 520 2-
$a Úřady dohlížející na politické finance v ČR a v Kosovu. Srovnávací analýza řešení dohledových pravomocí v České republice a v Republice Kosovo (RKS). Autoři připravili komparativní analýzu legislativního pozadí a struktury dohledových institucí, které mají na starosti financování politických stran. U nás je to Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí, v Kosovu Ústřední volební komise, resp. jí ustavený Úřad pro registraci politických stran. Jak už toto stručné představení napovídá, hlavní rozdíl mezi nimi spočívá v míře nezávislosti na politickém provozu, kterou jsou obdařeny. Zatímco náš ÚDHPSH je etablován jako relativně samostatná jednotka s vlastním rozpočtem a rovnocennými pravomocemi členů volených několika ústavními činiteli, v RKS vykonává dohledové činnosti volební komise, která má na starosti především organizaci voleb a z toho plyne imanentní střet zájmů. Komparativní studie popisuje detaily pravomocí, časté problémy a obtíže ve fungování obou úřadů i pravidla pro pořádání předvolebních kampaní v obou státech. Závěrem doporučuje zavedení systémových opatření v RKS, kde bude kompetence úřadu předmětem legislativních změn. Srovnání institucionálního uchopení politických financí je vzácné, neboť teprve na něm lze založit sdílení dobré praxe, jež může vést k zlepšení situace v jednom každém státě. V našem případě je publikace základním podkladem pro advokační aktivity za zlepšení transparentnosti politických financí v Kosovu, ale v širším kontextu přináší i cenné informace pro ty, kdo se financováním politického provozu zabývají ve střední a východní Evropě. Publikace vznikla v rámci projektu ROBIN podpořeném programem Transition Promotion MZV ČR. 650 07
$7 par_us_entry*0001843 $a financování 650 07
$7 par_us_entry*0007877 $a politická strana 650 07
$7 par_us_entry*0001861 $a finanční kontrola 650 07
$7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika 650 07
$7 par_us_entry*0004384 $a Kosovo 650 07
$7 par_us_entry*0020933 $a komparativní analýza 650 07
$7 par_us_entry*0012860 $a 1. polovina 21. století 700 1-
$7 par_us_auth*0069973 $a Dupák, Jan $4 aut
Number of the records: 1