Number of the records: 1
Ve státním zájmu?
SYS 0181346 LBL 00000nam-a22^^^^^3i-4500 003 CZ-PrPKS 005 20201222102805.6 007 ta 008 201015s2020----xr-a---f------001-e-cze-- 020 $a 978-80-7465-418-3 $q (Pavel Mervart ; $q vázáno) 020 $a 978-80-7561-246-5 $q (Univerzita J.E. Purkyně, v Ústí nad Labem ; $q vázáno) 040 $a ABA011 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b cze $b ger $b heb $b hun $b pol $b slo $b ukr 084 $a 3216 084 $a 3211 084 $a 3611.2 084 $a 1236 100 1-
$7 par_us_auth*0067662 $a Němec, Mirek, $d 1971- $4 aut 245 10
$a Ve státním zájmu? : $b národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa / $c Mirek Němec 246 30
$a Národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa 264 -1
$a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart ; $a Ústí nad Labem : $b Univerzita J. E. Purkyně, $c 2020 300 $a 479 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky 520 2-
$a Jak bylo koncipováno a s jakými problémy se muselo vypořádat střední školství v podmínkách multikulturní první Československé republiky? V odpovědi na centrální otázku studie autor chápe školy nejen jako výchovně-vzdělávací instituce, ale jako komplexní kulturní systém. Do něho se snaží proniknout na základě cílených sond k tématům jazykové výuky a dějepisu. Nejedná se o encyklopedický pohled na školství první republiky, ale o kulturněhistorickou studii vzájemného prolínání a odcizování v klíčové oblasti národnostního střetávání. Inspirován tzv. 'histoire croisée' autor sleduje vztahy mezi státními orgány na straně jedné a představiteli jazykově rozdílných škol na straně druhé. Do popředí zájmu se dostává proces vyjednávání, hledání společných cílů, ale i strategie prosazování vlastních národních požadavků. Autor svou mnohovrstevnou analýzou problematiky školství názorně představuje komplexitu národnostní otázky v ČSR, hledá integrační potenciál státní politiky vůči jednotlivým národnostem a zamýšlí se nad důsledky výchovně-vzdělávacího procesu v jednotlivých národních diskurzech. Čtenáři by studie měla dát i odpověď na otázku: Jaký byl transnacionální potenciál středního školství v ČSR? 546 $a České, německé, slovenské, maďarské, polské, ukrajinské a hebrejské resumé 650 07
$7 par_us_entry*0011335 $a střední vzdělání 650 07
$7 par_us_entry*0011612 $a školský systém 650 07
$7 par_us_entry*0006206 $a národnostní menšina 650 07
$7 par_us_entry*0005527 $a menšinový jazyk 650 07
$7 par_us_entry*0004516 $a kulturní politika 650 07
$7 par_us_entry*0015520 $a Československo 650 07
$7 par_us_entry*0006670 $a období první Československé republiky (1918-1938)
Number of the records: 1