Number of the records: 1  

Ve státním zájmu?

  1. SYS0181346
    LBL
      
    00000nam-a22^^^^^3i-4500
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20201222102805.6
    007
      
    ta
    008
      
    201015s2020----xr-a---f------001-e-cze--
    020
      
    $a 978-80-7465-418-3 $q (Pavel Mervart ; $q vázáno)
    020
      
    $a 978-80-7561-246-5 $q (Univerzita J.E. Purkyně, v Ústí nad Labem ; $q vázáno)
    040
      
    $a ABA011 $b cze $e rda
    041
    0-
    $a cze $b cze $b ger $b heb $b hun $b pol $b slo $b ukr
    084
      
    $a 3216
    084
      
    $a 3211
    084
      
    $a 3611.2
    084
      
    $a 1236
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0067662 $a Němec, Mirek, $d 1971- $4 aut
    245
    10
    $a Ve státním zájmu? : $b národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa / $c Mirek Němec
    246
    30
    $a Národnostní problematika ve středním školství meziválečného Československa
    264
    -1
    $a Červený Kostelec : $b Pavel Mervart ; $a Ústí nad Labem : $b Univerzita J. E. Purkyně, $c 2020
    300
      
    $a 479 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nc $2 rdacarrier
    504
      
    $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    520
    2-
    $a Jak bylo koncipováno a s jakými problémy se muselo vypořádat střední školství v podmínkách multikulturní první Československé republiky? V odpovědi na centrální otázku studie autor chápe školy nejen jako výchovně-vzdělávací instituce, ale jako komplexní kulturní systém. Do něho se snaží proniknout na základě cílených sond k tématům jazykové výuky a dějepisu. Nejedná se o encyklopedický pohled na školství první republiky, ale o kulturněhistorickou studii vzájemného prolínání a odcizování v klíčové oblasti národnostního střetávání. Inspirován tzv. 'histoire croisée' autor sleduje vztahy mezi státními orgány na straně jedné a představiteli jazykově rozdílných škol na straně druhé. Do popředí zájmu se dostává proces vyjednávání, hledání společných cílů, ale i strategie prosazování vlastních národních požadavků. Autor svou mnohovrstevnou analýzou problematiky školství názorně představuje komplexitu národnostní otázky v ČSR, hledá integrační potenciál státní politiky vůči jednotlivým národnostem a zamýšlí se nad důsledky výchovně-vzdělávacího procesu v jednotlivých národních diskurzech. Čtenáři by studie měla dát i odpověď na otázku: Jaký byl transnacionální potenciál středního školství v ČSR?
    546
      
    $a České, německé, slovenské, maďarské, polské, ukrajinské a hebrejské resumé
    650
    07
    $7 par_us_entry*0011335 $a střední vzdělání
    650
    07
    $7 par_us_entry*0011612 $a školský systém
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006206 $a národnostní menšina
    650
    07
    $7 par_us_entry*0005527 $a menšinový jazyk
    650
    07
    $7 par_us_entry*0004516 $a kulturní politika
    650
    07
    $7 par_us_entry*0015520 $a Československo
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006670 $a období první Československé republiky (1918-1938)

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.