Number of the records: 1
Redakční práce
Title Redakční práce : jak připravit text k publikování / Milan Pokorný, Dana Pokorná Author Pokorný, Milan, 1961- (Author) Another authors Pokorná, Dana, 1961 říj. 28.- (Author) Issue Vyd. 1. Publication Praha : Grada, 2011 Scope 217 s. : il. ; 21 cm Country Czech Republic Language Czech Edition Žurnalistika a komunikace Note Terminologický slovník Obsahuje bibliografii Annotation Základy redakčních prací: jak přistupovat k cizímu, ale i vlastnímu textu a jak jej připravit k publikování. Návodný popis činnosti redaktora (editora) v knižním nakladatelství i v periodickém tisku. Kniha je přehlednou učebnicí pro kurzy redakčních prací na vysokých a vyšších odborných školách, ale i příručkou pro praxi. Základy redaktorského "řemesla" ocení všichni, kdo v rámci své pracovní nebo zájmové činnosti upravují texty k vydání - ať už jde o knižní publikace, novinové nebo časopisecké příspěvky či nejrůznější PR materiály a texty publikované na internetu. Výrazy tezauru nakladatelství * publikace * rukopis Klasifikační znaky 3221 - Dokumentace 3226 - Komunikace ISBN 978-80-247-3773-7 Copy count 1, currently available 0 URL Redakční práce (náhled do publikace / Google Books) Document kind Příručky Call number Location Info F 81207 EXH - externí sklad Holešovice vypůjčený (until 29.05.2026) Title Digital education at school in Europe Another responsib. Evropská komise (Other) Publication Brussels : Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, Education and Youth Policy Analysis, [2019] Copyright notice date ©2019 Scope 151 stran : ilustrace, mapy ; 30 cm Country Belgium Language English Note Nad názvem: European Commission. Pod názvem: Eurydice Report, Education and Training Obsahuje bibliografické údaje a bibliografii Annotation "This Eurydice report sheds light on two different but complementary perspectives of digital education: the development of digital competences relevant to learners and teachers on the one hand, and the pedagogical use of technologies to support, improve and transform learning and teaching on the other. The report covers different areas of digital education starting by an overview of school curricula and learning outcomes related to digital competence. The development of teacher-specific competences during initial teacher education and throughout their career is addressed as well as the assessment of students’ digital competences and the use of digital technologies for assessment. Finally, the report gives some insight into current national strategies and policies on digital education at school. The annexes add specific information by country, on school curricula, teacher competence frameworks, top-level strategies and agencies supporting digital education at school. The report covers digital education at primary and general secondary levels for the school year 2018/19 in all 28 EU Member States, as well as Albania, Bosnia and Herzegovina, Switzerland, Iceland, Liechtenstein, Montenegro, North Macedonia, Norway, Serbia and Turkey, 43 education systems in total." --Cover
Number of the records: 1