Number of the records: 1  

Redakční práce

  1. TitleRedakční práce : jak připravit text k publikování / Milan Pokorný, Dana Pokorná
    Author Pokorný, Milan, 1961- (Author)
    Another authors Pokorná, Dana, 1961 říj. 28.- (Author)
    IssueVyd. 1.
    PublicationPraha : Grada, 2011
    Scope217 s. : il. ; 21 cm
    CountryCzech Republic
    LanguageCzech
    Edition Žurnalistika a komunikace
    NoteTerminologický slovník
    Obsahuje bibliografii
    AnnotationZáklady redakčních prací: jak přistupovat k cizímu, ale i vlastnímu textu a jak jej připravit k publikování. Návodný popis činnosti redaktora (editora) v knižním nakladatelství i v periodickém tisku. Kniha je přehlednou učebnicí pro kurzy redakčních prací na vysokých a vyšších odborných školách, ale i příručkou pro praxi. Základy redaktorského "řemesla" ocení všichni, kdo v rámci své pracovní nebo zájmové činnosti upravují texty k vydání - ať už jde o knižní publikace, novinové nebo časopisecké příspěvky či nejrůznější PR materiály a texty publikované na internetu.
    Výrazy tezauru nakladatelství * publikace * rukopis
    Klasifikační znaky3221 - Dokumentace
    3226 - Komunikace
    ISBN978-80-247-3773-7
    Copy count1, currently available 0
    URLRedakční práce (náhled do publikace / Google Books)
    Document kindPříručky
    Call numberLocationInfo
    F 81207EXH - externí sklad Holešovicevypůjčený (until 29.05.2026)
    Redakční práce
    TitleDigital education at school in Europe
    Another responsib. Evropská komise (Other)
    PublicationBrussels : Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, Education and Youth Policy Analysis, [2019]
    Copyright notice date©2019
    Scope151 stran : ilustrace, mapy ; 30 cm
    CountryBelgium
    LanguageEnglish
    NoteNad názvem: European Commission. Pod názvem: Eurydice Report, Education and Training
    Obsahuje bibliografické údaje a bibliografii
    Annotation"This Eurydice report sheds light on two different but complementary perspectives of digital education: the development of digital competences relevant to learners and teachers on the one hand, and the pedagogical use of technologies to support, improve and transform learning and teaching on the other. The report covers different areas of digital education starting by an overview of school curricula and learning outcomes related to digital competence. The development of teacher-specific competences during initial teacher education and throughout their career is addressed as well as the assessment of students’ digital competences and the use of digital technologies for assessment. Finally, the report gives some insight into current national strategies and policies on digital education at school. The annexes add specific information by country, on school curricula, teacher competence frameworks, top-level strategies and agencies supporting digital education at school. The report covers digital education at primary and general secondary levels for the school year 2018/19 in all 28 EU Member States, as well as Albania, Bosnia and Herzegovina, Switzerland, Iceland, Liechtenstein, Montenegro, North Macedonia, Norway, Serbia and Turkey, 43 education systems in total." --Cover

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.