Number of the records: 1  

Úplné rodiny s dětmi

  1. TitleÚplné rodiny s dětmi / Věra Kuchařová, Olga Nešporová, Kamila Svobodová, Sylva Höhne, spolupráce: Jana Paloncyová
    Author Kuchařová, Věra, 1951- (Author)
    Another authors Nešporová, Olga, 1976- (Author)
    Svobodová, Kamila, 1974- (Author)
    Höhne, Sylva, 1978- (Author)
    Paloncyová, Jana, 1977- (Author)
    Issue1. vydání
    PublicationPraha : VÚPSV, v. v. i., 2022
    Scope211, 3 strany : ilustrace ; 30 cm
    CountryCzech Republic
    LanguageCzech
    Jazyk resuméCzech, English
    NoteObsahuje bibliografické odkazy a bibliografie
    České a anglické resumé
    AnnotationMonografie popisuje základní životní oblasti úplných rodin s dětmi v České republice. Přináší poznatky z rozsáhlého kvantitativního výběrového šetření Úplné rodiny 2021, které sledovalo 2 295 rodin a bylo doplněno výzkumem kvalitativním. Sleduje úplné rodiny, vymezené soužitím matky a otce s dětmi, přitom rodiče nesmí mít žádné nezaopatřené dítě žijící mimo zkoumanou domácnost. Studie popisuje zkušenosti těchto rodin v době, kdy byla celá společnost zhruba rok a půl postižená pandemií covidu-19. Sledovány jsou klíčové oblasti fungování daných rodin, na základě dat ČSÚ je popsáno jejich zastoupení v české společnosti i základní demografické charakteristiky. Pozornost je věnována jejich socioekonomickým podmínkám, především pak zaměstnanosti, finanční a materiální situaci a oblasti slaďování rodinných a pracovních povinností. Popsány jsou i hodnoty a postoje rodičů k rodičovství, partnerství a rodinné politice.
    Výrazy tezauru rodina * rodinná politika * vyživovaná osoba * covid * životní podmínky * Česká republika * 3. desetiletí 21. století
    Klasifikační znaky2806 - Rodina
    2821 - Sociální rámec
    ISBN978-80-7416-428-6
    Copy count1, currently available 1
    Document kindStudie
    View book information on page www.obalkyknih.cz

    book

    Call numberLocationInfo
    E 17680PSS - Poslanecká sněmovna
    Úplné rodiny s dětmi

Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.