Výsledky vyhledávání

Nalezeno záznamů: 5  
Váš dotaz: Autor-kód záznamu = "^par_us_auth 0052721^"
  1. NázevVelké dějiny zemí Koruny české. Tematická řada. Školství a vzdělanost / Ivana Čornejová, Tomáš Kasper, Dana Kasperová, Pavlína Kourová, Petr Kratochvíl, Milena Lenderová, Jiří Pokorný, Michal Svatoš, Petr Svobodný, Jan Šimek, Růžena Váňová ; Miroslav Novotný (ed.)
    Autor Čornejová, Ivana, 1950- (Autor)
    Další autoři Kasper, Tomáš, 1974- (Autor)
    Kasperová, Dana, 1974- (Autor)
    Kourová, Pavlína, 1971- (Autor)
    Kratochvíl, Petr, 1950- (Autor)
    Lenderová, Milena, 1947- (Autor)
    Novotný, Miroslav, 1958- (Editor)
    Pokorný, Jiří, 1957- (Autor)
    Svatoš, Michal, 1947- (Autor)
    Svobodný, Petr, 1958- (Autor)
    Šimek, Jan (Autor)
    Váňová, Růžena, 1946- (Autor)
    VydáníVydání první
    NakladatelPraha : Paseka, 2020
    Rozsah722 stran, 24 nečíslovaných stran obrazových příloh : ilustrace (některé barevné), faksimile, portréty ; 22 cm
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.Čeština
    Jazyk resuméAngličtina
    Část názvuVelké dějiny zemí Koruny české - školství a vzdělanost
    Variantní názvyŠkolství a vzdělanost
    Poznámky"Tematická řada, sv. VII"--Tiráž
    Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
    Anglické resumé
    AnotaceKniha dvanácti českých historiků přibližuje cestu, již prošlo školství v českých zemích od svých středověkých počátků, kdy bylo dostupné jen úzké elitě, až k masovému vzdělávání 21. století. Dílo nabízí široce koncipovanou syntézu, kterou česká historiografie dlouho postrádala. Jeho základní osu tvoří dějiny školství a vzdělanosti v Čechách a na Moravě (na Slovensku a Zakarpatské Ukrajině v příslušných obdobích) dovedené do roku 2004. Kromě všech úrovní, typů a forem vzdělávání publikace zpracovává i bezprostředně související témata, jako jsou školní každodennost, školní architektura, mládežnické a studentské spolky. Věnuje se rovněž souvislostem vzdělanosti, rozkvětu knižní kultury včetně knihoven a čtenářských spolků, vydávání novin a časopisů či nástupu nových médií. Součástí výkladu jsou rovněž dosud málo zmapované oblasti bádání jako vzdělávání dívek a duchovních či lidová výchova
    Výrazy tezauru školství * politika vzdělávání * vzdělávání * dějiny * Čechy (země) * Československo * Česká republika
    Klasifikační znaky3206 - Vzdělávání a výchova
    3211 - Školství
    3611.2 - Historie
    ISBN978-80-7432-985-2
    Počet ex.1, z toho volných 1
    Druh dok.Kolektivní monografie
    SignaturaLokaceInfo
    F 69254EXH - externí sklad Holešovice
    Velké dějiny zemí Koruny české
  2. Název"Nová škola" v meziválečném Československu ve Zlíně : ideje, aktéři, místa / Tomáš Kasper, Dana Kasperová
    Autor Kasper, Tomáš, 1974- (Autor)
    Další autoři Kasperová, Dana, 1974- (Autor)
    VydáníVydání první
    NakladatelPraha : Academia, 2020
    Rozsah330 stran : ilustrace, portréty ; 20 cm
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.Čeština
    Jazyk resuméAngličtina
    Edice Historie
    PoznámkyObsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
    Anglické resumé
    AnotacePublikace zpracovává problematiku meziválečné školské reformy (1929–1939) v kontextu tzv. firemního města Zlína, prostoru pokroku, modernity, racionalizace, síly moderní techniky. Myšlenky racionalizace, taylorismu, zásad scientific management neovlivňovaly jen výrobu ve firmě Baťa, každodenní život ve Zlíně, ale i chod pokusných zlínských veřejných škol. Jejich cílem byla škola činná (learning by doing) a společenská (school democracy). Studie v první části analyzuje cestu české pedagogiky k důvěře v racionalizační hnutí a v druhé části rekonstruuje pedagogické zásady v pokusných obecných a měšťanských školách ve Zlíně.
    Výrazy tezauru reforma školství * veřejné školství * politika vzdělávání * Zlínský kraj * Československo * 20. léta 20. století * 30. léta 20. století
    Klasifikační znaky3216 - Organizace školství
    3211 - Školství
    3206 - Vzdělávání a výchova
    ISBN978-80-200-3091-7
    Počet ex.1, z toho volných 1
    Druh dok.Monografie
    SignaturaLokaceInfo
    G 27027PSS - Poslanecká sněmovna
    "Nová škola" v meziválečném Československu ve Zlíně
  3. NázevČeskoslovenská obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy / Dana Kasperová
    Autor Kasperová, Dana, 1974- (Autor)
    VydáníVydání první
    NakladatelPraha : Academia, 2018
    Rozsah530 stran : ilustrace, portréty, faksimile ; 20 cm
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.Čeština
    Jazyk resuméAngličtina, Čeština
    Edice Historie
    Název na hřbetuČeskoslovenská obec učitelská
    PoznámkyObsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstříky
    České a anglické resumé
    AnotacePublikace analyzuje program a hlavní cíle, které zastávala významná meziválečná učitelská organizace – Československá obec učitelská (ČOU) –, jež spoluutvářela spolkový učitelský život v meziválečném Československu v letech 1920–1939 a sehrála zásadní roli ve dvou stěžejních tématech meziválečné pedagogické diskuse – v reformě školy a reformě vzdělávání učitelů národních škol.
    Výrazy tezauru vzdělávání pedagogů * vzdělávací program * reforma školství * Československo * 20. léta 20. století * 30. léta 20. století
    Klasifikační znaky3211 - Školství
    3216 - Organizace školství
    ISBN978-80-200-2860-0
    Počet ex.1, z toho volných 1
    Druh dok.Monografie
    SignaturaLokaceInfo
    G 26848EXH - externí sklad Holešovice
    Československá obec učitelská v kontextu reformy vzdělávání učitelů (ŠVSP) a reformy školy
  4. NázevMeziválečná školská reforma v Československu / Markéta Pánková, Dana Kasperová, Tomáš Kasper a kol.
    Autor Pánková, Markéta, 1954- (Autor)
    Další autoři Kasperová, Dana, 1974- (Autor)
    Kasper, Tomáš, 1974- (Autor)
    VydáníVydání první
    NakladatelPraha : Academia : Národní pedagogické muzeum a knihovna J.A. Komenského, 2015
    Rozsah326 stran : ilustrace ; 20 cm
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.Čeština ; Slovenština
    Jazyk resuméČeština, Angličtina
    Edice Historie
    PoznámkyČástečně slovenský text, české a anglické resumé
    Obsahuje bibliografie, bibliografické odkazy a rejstříky
    AnotaceTato kolektivní monografie je výsledkem obecně pedagogického a historicko-pedagogického výzkumu k tématu tzv. „příhodovské“ reformy. V první části publikace je zasazena otázka meziválečné reformy na primárním a nižším sekundárním stupni do filozofických a obecně pedagogických souvislostí. Jedná se především o otázky vztahu pozitivismu, pragmatismu, amerikanismu v české meziválečné pedagogice a vliv kvantitativních pedagogických psychologických směrů, jež výrazně ovlivnily československé meziválečné pedagogické hnutí. Druhá část publikace rekonstruuje nejvýznamnější příklady pokusného meziválečného školství v ČSR – pokusné školy v Praze, Zlíně a Humpolci a vybrané školské pokusy v Kyšperku a Českém Krumlově. Pozornost je věnována rovněž otázkám reformy na Slovensku.
    Výrazy tezauru reforma školství * nová pedagogika * Československo * období první Československé republiky (1918-1938)
    Klasifikační znaky3216 - Organizace školství
    3206 - Vzdělávání a výchova
    ISBN978-80-200-2496-1
    978-80-86935-30-0
    Počet ex.1, z toho volných 1
    URL Meziválečná školská reforma v Československu (obsah)
    Druh dok.Kolektivní monografie
    SignaturaLokaceInfo
    G 26572EXH - externí sklad Holešovice
    Meziválečná školská reforma v Československu
  5. NázevDějiny pedagogiky : období novověku a doba moderní, hlavní mezníky vývoje evropského školství, školství a evropské moderní společnosti, hlavní mezníky dějin výchovy, reformně pedagogické koncepce / Tomáš Kasper, Dana Kasperová
    Autor Kasper, Tomáš, 1974- (Autor)
    Další autoři Kasperová, Dana, 1974- (Autor)
    VydáníVyd. 1.
    NakladatelPraha : Grada Publishing, 2008
    Rozsah224 s. ; 21 cm
    Země vyd.Česko
    Jazyk dok.Čeština
    Edice Pedagogika
    PoznámkyObsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
    AnotacePublikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických.Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země. Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi.
    Výrazy tezauru pedagogická metoda * dějiny * novověk * 20. století
    Klasifikační znaky3611.4 - Psychologie a pedagogika
    ISBN978-80-247-2429-4
    Počet ex.1, z toho volných 1
    Druh dok.Učebnice
    SignaturaLokaceInfo
    F 77537EXH - externí sklad Holešovice
    Dějiny pedagogiky


  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.