Název | Čeština v digitálním věku = The Czech language in the digital age / Ondřej Bojar, Silvie Cinková, Jan Hajič, Barbora Hladká, Vladislav Kuboň, Jiří Mírovský, Jarmila Panevová, Nino Peterek, Johanka Spoustová, Zdeněk Žabokrtský ; Georg Rehm, Hans Uszkoreit (editoři)
|
---|
Autor | Bojar, Ondřej, 1979- (Autor)
|
---|
Další autoři | Cinková, Silvie (Autor)
|
---|
| Hajič, Jan, 1960- (Autor)
|
---|
| Vidová-Hladká, Barbora, 1971- (Autor)
|
---|
| Kuboň, Vladislav (Autor)
|
---|
| Mírovský, Jiří (Autor)
|
---|
| Panevová, Jarmila, 1938- (Autor)
|
---|
| Peterek, Nino (Autor)
|
---|
| Spoustová, Johanka (Autor)
|
---|
| Žabokrtský, Zdeněk (Autor)
|
---|
| Rehm, Georg (Editor)
|
---|
| Uszkoreit, Hans, 1950- (Editor)
|
---|
Nakladatel | Heidelberg : Springer, [2012]
|
---|
Copyright | ©2012
|
---|
Rozsah | iv, 77 stran : barevné ilustrace ; 28 cm
|
---|
Země vyd. | Německo
|
---|
Jazyk dok. | Čeština ; Angličtina
|
---|
Edice | White paper series = Bílé knihy, ISSN 2194-1416
|
---|
Souběž.n. | Czech language in the digital age
|
---|
Poznámky | Na obálce nad názvem: Meta-net
|
---|
| Obsahuje bibliografické odkazy
|
---|
Anotace | Na základě dosud získaných poznatků se zdá, že dnešní „hybridní“ jazykové technologie zahrnující hloubkové zpracování i statistické metody umožní překlenout propast mezi všemi evropskými jazyky. Publikace poukazuje na skutečnost, že čeština patří mezi „menší“ jazyky EU, a proto je zapotřebí nejprve provádět další specializované výzkumy, než pro ni budou jazykové technologie skutečně účinné a než budou moci sloužit pro každodenní použití. Tyto technologie pomohou evropským jazykům překonat dosavadní bariéry a navázat vzájemné spojení. To vyžaduje, aby všechny zúčastněné strany – v politice, výzkumu, podnikání i společnosti – spojily v budoucnosti své síly.
|
---|
Výrazy tezauru | čeština * jazyk * informační technologie
|
---|
Klasifikační znaky | 3611 - Humanitní vědy
|
---|
| 3226 - Komunikace
|
---|
ISBN | 978-3-642-30705-8
|
---|
Počet ex. | 1, z toho volných 1
|
---|
Druh dok. | Studie
|
---|