Počet záznamů: 1  

Office for oversight of funding of parties in Republic of Kosovo and Czech Republic

  1. SYS0183112
    LBL
      
    -----nam--2200000-i-450-
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20210608134947.8
    007
      
    tu
    008
      
    130701s2020----kv-ab--f------000-0-eng--
    040
      
    $a ABA011 $b cze $9 2 $e rda
    084
      
    $a 0411
    084
      
    $a 2441
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0071725 $a Spahija, Florent $4 aut
    245
    14
    $a Office for oversight of funding of parties in Republic of Kosovo and Czech Republic / $c author: Florent Spahija and Jan Dupák
    264
    -1
    $a Prishtina : $b Kosova Democratic Institute (KDI), $c [2020]
    264
    -4
    $c ©2020
    300
      
    $a 30 stran : $b ilustrace, mapy ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nz $2 rdacarrier
    500
      
    $a Staženo z internetu
    500
      
    $a Na obálce nad názvem: Instituti demokratik i Kosovés, Transparency International Kosova, Transparency International Česká republika
    500
      
    $a Na obálce: May 2020, Prishtina/Prague
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy
    520
    2-
    $a Úřady dohlížející na politické finance v ČR a v Kosovu. Srovnávací analýza řešení dohledových pravomocí v České republice a v Republice Kosovo (RKS). Autoři připravili komparativní analýzu legislativního pozadí a struktury dohledových institucí, které mají na starosti financování politických stran. U nás je to Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí, v Kosovu Ústřední volební komise, resp. jí ustavený Úřad pro registraci politických stran. Jak už toto stručné představení napovídá, hlavní rozdíl mezi nimi spočívá v míře nezávislosti na politickém provozu, kterou jsou obdařeny. Zatímco náš ÚDHPSH je etablován jako relativně samostatná jednotka s vlastním rozpočtem a rovnocennými pravomocemi členů volených několika ústavními činiteli, v RKS vykonává dohledové činnosti volební komise, která má na starosti především organizaci voleb a z toho plyne imanentní střet zájmů. Komparativní studie popisuje detaily pravomocí, časté problémy a obtíže ve fungování obou úřadů i pravidla pro pořádání předvolebních kampaní v obou státech. Závěrem doporučuje zavedení systémových opatření v RKS, kde bude kompetence úřadu předmětem legislativních změn. Srovnání institucionálního uchopení politických financí je vzácné, neboť teprve na něm lze založit sdílení dobré praxe, jež může vést k zlepšení situace v jednom každém státě. V našem případě je publikace základním podkladem pro advokační aktivity za zlepšení transparentnosti politických financí v Kosovu, ale v širším kontextu přináší i cenné informace pro ty, kdo se financováním politického provozu zabývají ve střední a východní Evropě. Publikace vznikla v rámci projektu ROBIN podpořeném programem Transition Promotion MZV ČR.
    650
    07
    $7 par_us_entry*0001843 $a financování
    650
    07
    $7 par_us_entry*0007877 $a politická strana
    650
    07
    $7 par_us_entry*0001861 $a finanční kontrola
    650
    07
    $7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika
    650
    07
    $7 par_us_entry*0004384 $a Kosovo
    650
    07
    $7 par_us_entry*0020933 $a komparativní analýza
    650
    07
    $7 par_us_entry*0012860 $a 1. polovina 21. století
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0069973 $a Dupák, Jan $4 aut

Počet záznamů: 1