Počet záznamů: 1  

Paying for views

  1. SYS0183110
    LBL
      
    -----nam--2200000-i-450-
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20210614145803.6
    007
      
    tu
    008
      
    130701s2021----gw-a---f------000-0-eng--
    020
      
    $a 978-3-96076-153-2 $q (vázáno)
    040
      
    $a ABA011 $b cze $9 2 $e rda
    084
      
    $a 0431
    084
      
    $a 0411
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0071722 $a Dunčikaité, Ieva $4 aut
    245
    14
    $a Paying for views : $b solving transparency and accountability risks in online political advertising / $c authors: Ieva Dunčikaité, Deimanté Žemgulyté, Jorge Valladares
    264
    -1
    $a Berlin : $b Transparency International, $c 2021
    300
      
    $a 35 stran : $b ilustrace ; $c 30 cm
    336
      
    $a text $b txt $2 rdacontent
    337
      
    $a bez média $b n $2 rdamedia
    338
      
    $a svazek $b nz $2 rdacarrier
    500
      
    $a Staženo z internetu
    500
      
    $a Název z obálky
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy a bibliografii
    520
    2-
    $a Řešení rizik transparentnosti a odpovědnosti v online politické reklamě. Prudký nárůst online politické reklamy v posledních letech znamená dvě věci – dosavadní regulace politických kampaní přestávají být efektivní a zvyšuje se riziko netransparentních kampaní. Digitální svět skryl informace o tom, kdo za reklamou stojí, kolik stojí a čí peníze do ní plynou. V mnoha zemích platí, že téměř jakýkoliv člověk s přístupem k internetu a s kreditní kartou může promovat politický obsah a obcházet tak zákony. V horších případech mohou investovat domácí i zahraniční aktéři do „neautentického obsahu“, tedy platit tzv. boty, trolly nebo falešné účty, kteří mají za cíl šířit informace, které štěpí společnost, nebo prosazovat nelegitimní zájmy. Peníze tekoucí do online politické reklamy je složité sledovat. Vzhledem k chybějící regulaci do ní může plynout téměř neomezené množství finančních prostředků. Politické strany a kandidáti mohou reklamu zaměřovat na velmi úzce vyprofilované skupiny voličů (tzv. microtargeting), čímž dochází k vylučování zbytku veřejnosti z dané debaty. Takové příspěvky mohou také šířit nepravdy a dezinformace. Takovéto využívání digitální reklamy oslabuje odpovědnost politiků a narušuje legitimitu moci. Online politická reklama ale může také otevírat možnosti, jak se spojovat s voliči a oslovovat je. Různé občanské skupiny ji mohou použít k tomu, aby ve veřejné diskusi uplatnili svůj hlas. Pokud je online reklama využita strategicky, může pomoci také začínajícím politikům s menším množstvím finančních zdrojů, tak aby se nemuseli příliš spoléhat na bohaté dárce. Zpráva identifikuje pět oblastí, které potřebují změnu a mohou napomoci větší transparentnosti online politické reklamy. Nechybí ani případová studie České republiky.
    650
    07
    $7 par_us_entry*0003967 $a kampaň na získání veřejnosti
    650
    07
    $7 par_us_entry*0013226 $a volební propagace
    650
    07
    $7 par_us_entry*0013220 $a volební kampaň
    650
    07
    $7 par_us_entry*0021391 $a politická propaganda
    650
    07
    $7 par_us_entry*0020817 $a Internet
    650
    07
    $7 par_us_entry*0022150 $a sociální síť
    650
    07
    $7 par_us_entry*0001850 $a financování strany
    650
    07
    $7 par_us_entry*0004988 $a Litva
    650
    07
    $7 par_us_entry*0011625 $a Španělsko
    650
    07
    $7 par_us_entry*0006540 $a Nový Zéland
    650
    07
    $7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika
    650
    07
    $7 par_us_entry*0003975 $a Kanada
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010840 $a Spojené státy
    650
    07
    $7 par_us_entry*0010839 $a Spojené království
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0071723 $a Žemgulyté, Deimanté $4 aut
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0071724 $a Valladares, Jorge $4 aut
    856
    40
    $a Paying for views (plný text / TI) $u https://www.transparency.cz/wp-content/uploads/2021/03/2021_Report_PayingForViews-OnlinePoliticalAdvertising_English.pdf

Počet záznamů: 1