Počet záznamů: 1
Jak vzpomínáme na normalizaci
SYS 0182497 LBL 00000nam-a22^^^^^3i-4500 003 CZ-PrPKS 005 20210527123850.5 007 ta 008 210323s2020----xr-a---f------001-0-cze-- 020 $a 978-80-246-4831-6 $q (Karolinum ; $q brožováno) 020 $a 978-80-88292-77-7 $q (Ústav pro studium totalitních režimů ; $q brožováno) 040 $a ABA011 $b cze $e rda 041 0-
$a cze $b eng 084 $a 3226 084 $a 3216 100 1-
$7 par_us_auth*0066649 $a Pinkas, Jaroslav, $d 1975- $4 aut 245 10
$a Jak vzpomínáme na normalizaci : $b obrazy normalizační minulosti ve filmu / $c Jaroslav Pinkas 246 30
$a Obrazy normalizační minulosti ve filmu 250 $a První vydání 264 -1
$a Praha : $b Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum : $b Ústav pro studium totalitních režimů, $c 2020 300 $a 236 stran : $b ilustrace ; $c 24 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 504 $a Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík 520 2-
$a Historická paměť patří dnes k frekventovaným pojmům. Se samozřejmostí jej užívají média i politici. Má být škola hlásnou troubou „politicky korektní paměti“? Jakou paměť má reprodukovat? A má vůbec nějakou reprodukovat? Jaká by měla být její pozice ve stále intenzivnějších kulturních válkách? Na tyto i řadu dalších otázek se snaží kniha odpovědět. Nebo si je alespoň položit. Čtenář v ní najde výběr ze současných přístupů memory studies a jejich aplikací na konstruktivisticky orientovanou výuku dějepisu. Hlavním předmětem zájmu jsou hrané filmy o tzv. normalizaci, resp. jejich divácká recepce. Autor analyzoval tisíce komentářů na portálu csfd.cz a pokusil se formulovat, jak vypadá kolektivní paměť v digitálním věku a co z toho vyplývá pro školní vzdělávání. 546 $a Anglické resumé 650 07
$7 par_us_entry*0001815 $a filmová tvorba 650 07
$7 par_us_entry*0013502 $a vzdělávací program 650 07
$7 par_us_entry*0006669 $a období normalizace v Československu
Počet záznamů: 1