Počet záznamů: 1  

Integrace dětí cizinců z třetích zemí na základě mezinárodního šetření OECD PISA a řízených rozhovorů s pedagogy základních škol

  1. SYS152755
    LBL
      
    01277nam--2200373---450-
    003
      
    CZ-PrPKS
    005
      
    20121121134317.3
    007
      
    tu
    008
      
    041109s¦¦¦¦¦¦¦¦xr-a---e------000-0-cze||
    020
      
    $a 978-80-7416-107-0 $q brož.
    040
      
    $a ABA011 $b cze $9 2
    041
      
    $a cze $b eng
    044
      
    $a xr $c CZ
    084
      
    $a 2811
    084
      
    $a 2826
    100
    1-
    $7 par_us_auth*0001325 $a Vavrečková, Jana, $d 1948- $4 aut
    245
    10
    $a Integrace dětí cizinců z třetích zemí na základě mezinárodního šetření OECD PISA a řízených rozhovorů s pedagogy základních škol / $c Jana Vavrečková, Karolína Dobiášová
    250
      
    $a 1. vyd.
    264
    -1
    $a Praha : $b VÚPSV, $c 2012
    300
      
    $a 65, 5 s. : $b il. ; $c 30 cm
    500
      
    $a Anglické resumé
    504
      
    $a Obsahuje bibliografické odkazy a bibliografii
    520
    2-
    $a Nedílnou součástí většiny evropských zemí, Českou republiku nevyjímaje, je přicházející populace imigrantů s nezanedbatelným podílem svých dětí. Již v roce 2006 studovalo jenom na úrovni EU-15 na základních školách 15 % dětí s migrační minulostí a jejich počet se v průběhu minulých let zněkolikanásobil. V České republice navštěvuje ve školním roce 2011/2012 základní školu 14 315 dětí cizinců, z toho děti cizinců z třetích zemí tvoří 70 %. Předložená publikace se zabývá hodnocením integrace a školní úspěšnosti těchto dětí, tj. dětí cizinců z třetích zemí ve věku povinné školní docházky v českých vzdělávacích zařízeních. Zdrojem poznatků jsou dva základní prameny; mezinárodní šetření OECD PISA (dotazníkové šetření z roku 2009 na 290 vybraných českých školách - děti cizinců z třetích zemí jsou vyselektovány z celkového souboru dotázaných žáků) a řízené rozhovory s představiteli základních škol s nejvyšším zastoupením dětí cizinců z třetích zemí v Praze (realizace v roce 2011)). Publikace se zaměřuje na analýzu rodinného a materiálního zázemí žáků, otázky týkající se předškolní a zejména školní výchovy, prospěchovými parametry těchto dětí i jejich mimoškolními aktivitami. Informačně podnětné je hodnocení české školy a učitelů očima dětí zahraničního původu i jejich plány a perspektivy v dalším životě. Řízené rozhovory doplňují dotazníkové šetření a aktualizují jej v konfrontaci se současnou situací. Publikace obsahuje doporučení pro zkvalitnění integračního procesu dětí původem z třetích zemí a závěrečné shrnutí zjištěných poznatků.
    650
    14
    $7 par_us_entry*0013818 $a začlenění do společnosti
    650
    14
    $7 par_us_entry*0003555 $a integrace přistěhovalců
    650
    14
    $7 par_us_entry*0000208 $a dítě migrující rodiny
    650
    14
    $7 par_us_entry*0008147 $a povinná školní docházka
    650
    14
    $7 par_us_entry*0012264 $a třetí země
    650
    14
    $7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika
    700
    1-
    $7 par_us_auth*0045096 $a Dobiášová, Karolína, $d 1970- $4 aut
    856
      
    $a Integrace dětí cizinců z třetích zemí na základě mezinárodního šetření OECD PISA a řízených rozhovorů s pedagogy základních škol (plný text) $u http://www.vupsv.cz/index.php?p=news&site=default&id=205&kategor=1

Počet záznamů: 1  

  Tyto stránky využívají soubory cookies, které usnadňují jejich prohlížení. Další informace o tom jak používáme cookies.