Počet záznamů: 1
Integrace dětí cizinců z třetích zemí na základě mezinárodního šetření OECD PISA a řízených rozhovorů s pedagogy základních škol
SYS 152755 LBL 01277nam--2200373---450- 003 CZ-PrPKS 005 20121121134317.3 007 tu 008 041109s¦¦¦¦¦¦¦¦xr-a---e------000-0-cze|| 020 $a 978-80-7416-107-0 $q brož. 040 $a ABA011 $b cze $9 2 041 $a cze $b eng 044 $a xr $c CZ 084 $a 2811 084 $a 2826 100 1-
$7 par_us_auth*0001325 $a Vavrečková, Jana, $d 1948- $4 aut 245 10
$a Integrace dětí cizinců z třetích zemí na základě mezinárodního šetření OECD PISA a řízených rozhovorů s pedagogy základních škol / $c Jana Vavrečková, Karolína Dobiášová 250 $a 1. vyd. 264 -1
$a Praha : $b VÚPSV, $c 2012 300 $a 65, 5 s. : $b il. ; $c 30 cm 500 $a Anglické resumé 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy a bibliografii 520 2-
$a Nedílnou součástí většiny evropských zemí, Českou republiku nevyjímaje, je přicházející populace imigrantů s nezanedbatelným podílem svých dětí. Již v roce 2006 studovalo jenom na úrovni EU-15 na základních školách 15 % dětí s migrační minulostí a jejich počet se v průběhu minulých let zněkolikanásobil. V České republice navštěvuje ve školním roce 2011/2012 základní školu 14 315 dětí cizinců, z toho děti cizinců z třetích zemí tvoří 70 %. Předložená publikace se zabývá hodnocením integrace a školní úspěšnosti těchto dětí, tj. dětí cizinců z třetích zemí ve věku povinné školní docházky v českých vzdělávacích zařízeních. Zdrojem poznatků jsou dva základní prameny; mezinárodní šetření OECD PISA (dotazníkové šetření z roku 2009 na 290 vybraných českých školách - děti cizinců z třetích zemí jsou vyselektovány z celkového souboru dotázaných žáků) a řízené rozhovory s představiteli základních škol s nejvyšším zastoupením dětí cizinců z třetích zemí v Praze (realizace v roce 2011)). Publikace se zaměřuje na analýzu rodinného a materiálního zázemí žáků, otázky týkající se předškolní a zejména školní výchovy, prospěchovými parametry těchto dětí i jejich mimoškolními aktivitami. Informačně podnětné je hodnocení české školy a učitelů očima dětí zahraničního původu i jejich plány a perspektivy v dalším životě. Řízené rozhovory doplňují dotazníkové šetření a aktualizují jej v konfrontaci se současnou situací. Publikace obsahuje doporučení pro zkvalitnění integračního procesu dětí původem z třetích zemí a závěrečné shrnutí zjištěných poznatků. 650 14
$7 par_us_entry*0013818 $a začlenění do společnosti 650 14
$7 par_us_entry*0003555 $a integrace přistěhovalců 650 14
$7 par_us_entry*0000208 $a dítě migrující rodiny 650 14
$7 par_us_entry*0008147 $a povinná školní docházka 650 14
$7 par_us_entry*0012264 $a třetí země 650 14
$7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika 700 1-
$7 par_us_auth*0045096 $a Dobiášová, Karolína, $d 1970- $4 aut 856 $a Integrace dětí cizinců z třetích zemí na základě mezinárodního šetření OECD PISA a řízených rozhovorů s pedagogy základních škol (plný text) $u http://www.vupsv.cz/index.php?p=news&site=default&id=205&kategor=1
Počet záznamů: 1