Počet záznamů: 1
Paying for views
SYS 0183110 LBL -----nam--2200000-i-450- 003 CZ-PrPKS 005 20241217101653.0 007 tu 008 130701s2021----gw-a---f------000-0-eng-- 020 $a 978-3-96076-153-2 $q (vázáno) 040 $a ABA011 $b cze $9 2 $e rda 084 $a 0431 084 $a 0411 100 1-
$7 par_us_auth*0071722 $a Dunčikaité, Ieva $4 aut 245 14
$a Paying for views : $b solving transparency and accountability risks in online political advertising / $c authors: Ieva Dunčikaité, Deimanté Žemgulyté, Jorge Valladares 264 -1
$a Berlin : $b Transparency International, $c 2021 300 $a 35 stran : $b ilustrace ; $c 30 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 500 $a Staženo z internetu 500 $a Název z obálky 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy a bibliografii 520 2-
$a Řešení rizik transparentnosti a odpovědnosti v online politické reklamě. Prudký nárůst online politické reklamy v posledních letech znamená dvě věci – dosavadní regulace politických kampaní přestávají být efektivní a zvyšuje se riziko netransparentních kampaní. Digitální svět skryl informace o tom, kdo za reklamou stojí, kolik stojí a čí peníze do ní plynou. V mnoha zemích platí, že téměř jakýkoliv člověk s přístupem k internetu a s kreditní kartou může promovat politický obsah a obcházet tak zákony. V horších případech mohou investovat domácí i zahraniční aktéři do „neautentického obsahu“, tedy platit tzv. boty, trolly nebo falešné účty, kteří mají za cíl šířit informace, které štěpí společnost, nebo prosazovat nelegitimní zájmy. Peníze tekoucí do online politické reklamy je složité sledovat. Vzhledem k chybějící regulaci do ní může plynout téměř neomezené množství finančních prostředků. Politické strany a kandidáti mohou reklamu zaměřovat na velmi úzce vyprofilované skupiny voličů (tzv. microtargeting), čímž dochází k vylučování zbytku veřejnosti z dané debaty. Takové příspěvky mohou také šířit nepravdy a dezinformace. Takovéto využívání digitální reklamy oslabuje odpovědnost politiků a narušuje legitimitu moci. Online politická reklama ale může také otevírat možnosti, jak se spojovat s voliči a oslovovat je. Různé občanské skupiny ji mohou použít k tomu, aby ve veřejné diskusi uplatnili svůj hlas. Pokud je online reklama využita strategicky, může pomoci také začínajícím politikům s menším množstvím finančních zdrojů, tak aby se nemuseli příliš spoléhat na bohaté dárce. Zpráva identifikuje pět oblastí, které potřebují změnu a mohou napomoci větší transparentnosti online politické reklamy. Nechybí ani případová studie České republiky. 650 07
$7 par_us_entry*0003967 $a kampaň na získání veřejnosti 650 07
$7 par_us_entry*0013226 $a volební propagace 650 07
$7 par_us_entry*0013220 $a volební kampaň 650 07
$7 par_us_entry*0021391 $a politická propaganda 650 07
$7 par_us_entry*0020817 $a Internet 650 07
$7 par_us_entry*0022150 $a sociální síť 650 07
$7 par_us_entry*0001850 $a financování strany 650 07
$7 par_us_entry*0004988 $a Litva 650 07
$7 par_us_entry*0011625 $a Španělsko 650 07
$7 par_us_entry*0006540 $a Nový Zéland 650 07
$7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika 650 07
$7 par_us_entry*0003975 $a Kanada 650 07
$7 par_us_entry*0010840 $a Spojené státy 650 07
$7 par_us_entry*0010839 $a Spojené království 700 1-
$7 par_us_auth*0071723 $a Žemgulyté, Deimanté $4 aut 700 1-
$7 par_us_auth*0071724 $a Valladares, Jorge $4 aut 856 40
$a Paying for views (plný text / TI) $u https://www.transparency.cz/wp-content/uploads/2021/03/2021_Report_PayingForViews-OnlinePoliticalAdvertising_English.pdf
Počet záznamů: 1