Počet záznamů: 1
Prodej potravin ze dvora v evropském srovnání
SYS 0180821 LBL 01790nam--2200433-i-4500 003 CZ-PrPKS 005 20200828132704.4 007 tu 008 980708s2020----xr-----f------000-0-cze-- 040 $a ABA011 $b cze $e rda 084 $a 2031 084 $a 6026 100 1-
$7 par_us_auth*0068991 $a Jakab, Miroslav $4 aut 245 10
$a Prodej potravin ze dvora v evropském srovnání / $c autor: Miroslav Jakab 264 -1
$a Praha : $b Kancelář Poslanecké sněmovny, $c 2020 300 $a 18 stran ; $c 30 cm 336 $a text $b txt $2 rdacontent 337 $a bez média $b n $2 rdamedia 338 $a svazek $b nc $2 rdacarrier 490 1-
$a Srovnávací studie ; $v č. 5.395 500 $a Název z obálky 500 $a Na obálce: červen 2020 500 $a Na obálce nad názvem: Parlament České republiky, Poslanecká sněmovna, Parlamentní institut 504 $a Obsahuje bibliografické odkazy 520 2-
$a Práce se zabývá regulací tzv. prodeje ze dvora, tedy prodeje malého množství produktů zemědělské prvovýroby přímo spotřebiteli, na tržišti, v tržnici nebo do místního maloobchodu. Prodej potravin je silně regulován na unijní úrovni, prodej ze dvora je však z působnosti některých unijních přímo použitelných předpisů vyňat. Práce tak začíná stručným shrnutím relevantní unijní úpravy a pokračuje srovnáním vnitrostátních regulací České republiky, Slovenska, Německa, Rakouska, Polska, Francie, Maďarska a Itálie (zejména regionu Friuli-Venezia Giulia). Všechny zkoumané země upravují relativně podrobně technické aspekty potravinové hygieny prodeje ze dvora, některé pak tuto činnost zohledňují v jiných oblastech práva například výjimkami ze zákazu otevírat obchody v určenou dobu (Německo), zvláštním zohledněním v daňových předpisech (Polsko) nebo omezením možnosti podomního prodeje pouze na vyjmenované komodity (Rakousko). Ukázkou relativně přísné regulace jsou pravidla italského regionu Friuli-Venezia Giulia, která podmiňují zahájení činnosti úspěšně absolvovanou kontrolou provozovny z hlediska dodržení hygienických pravidel. Česká úprava ze srovnání vychází jako stručná, ve svém důsledku ale i relativně liberální. 650 07
$7 par_us_entry*0008123 $a potraviny 650 07
$7 par_us_entry*0005196 $a maloobchodní prodej 650 07
$7 par_us_entry*0003146 $a hygiena výživy 650 07
$7 par_us_entry*0015512 $a Česká republika 650 07
$7 par_us_entry*0010462 $a Slovensko 650 07
$7 par_us_entry*0006324 $a Německo 650 07
$7 par_us_entry*0009144 $a Rakousko 650 07
$7 par_us_entry*0008006 $a Polsko 650 07
$7 par_us_entry*0002132 $a Francie 650 07
$7 par_us_entry*0005121 $a Maďarsko 650 07
$7 par_us_entry*0003744 $a Itálie 710 2-
$7 par_us_auth*0048307 $a Parlamentní institut $4 oth 710 1-
$7 par_us_auth*0045414 $a Česko. $b Parlament. $b Poslanecká sněmovna $4 oth 830 -0
$7 par_us_auth*0066714 $a Srovnávací studie (Parlamentní institut) ; $v č. 5.395 856 40
$a Parlamentní institut - studie (plný text) $u http://www.psp.cz/sqw/ppi.sqw?lp=1
Počet záznamů: 1